こんにちはゲストさん。会員登録(無料)して質問・回答してみよう!

解決済みの質問

英文を日本語訳して下さい。

The attack in Sector I was delayed considerably as Major Hammerstein gave orders to the three groups of his detachment for the attack on fort 2; he also demanded a prolonged artillery bombardment to better secure the advance of the infantry. So it was only at 14:30, when the guns concentrated their fire on the fort itself, that the major gave the order for the first and second groups to attack. Despite the artillery fire they faced, the Bulgarians and Germans advanced with relative ease as the Romanians, despite their large number, began retreating and even fleeing in panic to Tutrakan.

投稿日時 - 2016-08-27 15:04:01

QNo.9220957

困ってます

質問者が選んだベストアンサー

>The attack in Sector I was delayed considerably as Major Hammerstein gave orders to the three groups of his detachment for the attack on fort 2; he also demanded a prolonged artillery bombardment to better secure the advance of the infantry.
⇒ハマースタイン少佐は、2番砦の攻撃を自軍の分遣隊3グループに命じたので、第I要塞区画の攻撃がかなり遅れた。彼はまた、歩兵隊の進軍をより安全にするために、大砲砲撃を長引かせるよう要求した。

>So it was only at 14:30, when the guns concentrated their fire on the fort itself, that the major gave the order for the first and second groups to attack. Despite the artillery fire they faced, the Bulgarians and Germans advanced with relative ease as the Romanians, despite their large number, began retreating and even fleeing in panic to Tutrakan.
⇒それで、少佐が第1、第2グループに攻撃命令を出したのは、ようやく銃砲の砲火が砦自体に集中した14時30分になってからだった。ブルガリア軍とドイツ軍は、直面した砲火にもかかわらず比較的容易に進軍した。ルーマニア軍が、数の大きさにもかかわらず、うろたえてツルトラカンに退却した、というより逃げ始めたからであった。

投稿日時 - 2016-08-27 23:29:16

お礼

回答ありがとうございました。

投稿日時 - 2016-08-28 00:18:36

このQ&Aは役に立ちましたか?

0人が「このQ&Aが役に立った」と投票しています

回答(1)