こんにちはゲストさん。会員登録(無料)して質問・回答してみよう!

解決済みの質問

英語の選択問題について質問です。

1.All the necessary information in this guide book______condensed into a few pages if we tried.
(A)are being
(B)to be
(C)could be
(D)may have

2.According to the schedule that Ms.Lee worked________, our visitors will have just enough time to take the guide tour.
(A)at
(B)out
(C)for
(D)up

3.There will be a private showing of Kate Winter's new movie________Friday evening at the downtown Radio Town Theater.
(A)between
(B)for
(C)on
(D)during

4.________growing public interest in modern art, more and more people have begun to visit local museums.
(A)Due to
(B)Except for
(C)In case
(D)Provided that

実線部分に最も適当な語句についてなのですが、この場合回答は上から

1.C

2.B

3.C

4.A

で正しいですか?

投稿日時 - 2015-11-29 15:59:34

QNo.9087905

困ってます

質問者が選んだベストアンサー

以下のとおりお答えします。
iwano_aoiさんの解答ですべて合っていると思います。
以下に、選択肢相当部分をカッコに入れたまま問題文と訳文を併記します。

1. All the necessary information in this guide book (could be) condensed into a few pages if we tried.
この案内書の必要な情報はすべて、やってみれば数ページに要約(できるでしょう)。

2. According to the schedule that Ms.Lee worked (out), our visitors will have just enough time to take the guide tour.
リーさんが考え(出した)スケジュールによると、私達の訪問者には、ガイドツアーをするのに十分ぴったりな時間があるでしょう。

3. There will be a private showing of Kate Winter's new movie (on) Friday evening at the downtown Radio Town Theater.
金曜日の夕方(に)都心部の「ラジオタウン劇場」で、ケイト・ウインターの新しい映画の非公開上映があるでしょう。

4. (Due to) growing public interest in modern art, more and more people have begun to visit local museums.
現代芸術への関心の高まり(のために・のゆえに)、一層多くの人々が地方の美術館を訪問しはじめました。

投稿日時 - 2015-12-01 00:11:00

お礼

回答有難うございました。宜しければ英文の質問も教えて下さい。

投稿日時 - 2015-12-01 13:02:21

このQ&Aは役に立ちましたか?

0人が「このQ&Aが役に立った」と投票しています

回答(2)

ANo.1

完璧です。

投稿日時 - 2015-11-30 06:45:50