こんにちはゲストさん。会員登録(無料)して質問・回答してみよう!

締切り済みの質問

次の文法問題お願いします

Please call us if you ( ) read the manual before running this softwere.

選択肢 will not / have not / had not/ are not

When ( ) the three types of ray?

選択肢 he discovers/has he discovered /did he discover/ha has discovered

The spec says that steel should not contain ( ) 0.1% of the substance.

選択肢 more/more than/less/not lessthan

My new computer is ( ) faster than my old one.

選択肢 very / lot/ most/ much

He wants to buy a computer that has at ( ) a 12 gigabyte hard-disk.

選択肢 least/mostly/well/all

投稿日時 - 2013-01-25 09:31:40

QNo.7909754

すぐに回答ほしいです

このQ&Aは役に立ちましたか?

0人が「このQ&Aが役に立った」と投票しています

回答(1)

ANo.1

Please call us if you (have not) read the manual before running this softwere.
この問題はあまりよい問題だとは思いません。
have not/will notどちらもあると思います。
そもそもusとはどういう人たちで、youもどういう人かがわからないので、文意が定まりません。
(if節にwillを使わないとかいう次元の問題ではありません、自分の意志を表して「読むつもりがない」という意味)
When ( did he discover) the three types of ray?
The spec says that steel should not contain ( more than ) 0.1% of the substance.
My new computer is (much) faster than my old one.
He wants to buy a computer that has at ( least ) a 12 gigabyte hard-disk.

以上でいかがでしょうか?

投稿日時 - 2013-01-31 00:30:23