こんにちはゲストさん。会員登録(無料)して質問・回答してみよう!

解決済みの質問

関係詞の英文の穴埋めの添削をお願いします

1)The woman,(what) we believed was in her thirties,had three grandchildren.

2)(Whoever) you'd like to follow,you have to listen to me. I'm the boss.

3)I threw away a pair of glasses,(of which color) I didn't like.

4)The meeting will start at 10:00,at (what) time today's agenda will be announced.

5)A large proportion of (which) English-speaking people watch on TV is of American origin.

6)That's the reason (why) made us change our plan.

7)Sydney is the city (where) has the largest population in Australia.

8)The salesperson (told you) your size probably thought you wanted to try on the coat.

9)Last night Cindy told me about her new job in Tokyo,(which) she appears to be enjoying very much.

10)He is married to a singer of (whose) you may have heard.

11)Shakespeare lived in the 17th century,(whose) plays still enjoy fame in the 21st century.

12)In November or December,(where) the air becomes cold and dry,Mt.Fuji is visible more often than in any other month.

英文が多くてすみません。

()内の添削をお願いします。

現在参考書が手元に無い環境なので間違いが多いかもしれません(汗

解説や和訳を加えてくださると助かります。

よろしくお願いします。

投稿日時 - 2011-09-19 20:46:25

QNo.7021756

すぐに回答ほしいです

質問者が選んだベストアンサー

1 who 連鎖関係詞節   元の文は The woman had three grandchildren+we believed the woman was in her thirties
私たちが30代だと思っていた女性には3人の孫がいた
2 Whomever (=anyone whom) たとえ誰についていきたくても私の言うことを聞かなくてはならない。私が上司だからだ。
3 whose color(the color of which) 私は色が嫌いだった眼鏡を捨てた
4 which 関係形容詞。先行詞は10:00 at this time の this を which にしてつないだもの。
       会議は10時から始まるが、そのときに議題が発表される。
5 what 先行詞がないので。 英語を話す人々がテレビで見る番組の多くはアメリカ制作のものだ
6 which(that) made の主語がないので関係代名詞の主格が入る。
         それが私たちに計画変更させた理由だ
7 , which 6と同じ。has の主語がないから関係代名詞の主格。さらに先行詞が唯一の都市なので非制限用法(コンマ要)
シドニーはオーストラリアで人口最大の都市である。
8 who had asked you about あなたにサイズを聞いた販売員はおそらくあなたがそのコートを試着したいと思ったのだろう
9 which    先行詞はher new job 先行詞は唯一のものなので非制限用法。
        昨夜シンディは東京での新たな仕事について話したが、とても楽しんでいるように思えた
10 whom you may have heard of a singer→a singer of whom you may have heard
彼はあなたが聞いたことがあるかもしれない歌手と結婚している
11 whose シェークスピアは17世紀に生きていたが、その劇は21世紀でもなお名声を得ている
12 when(in which) 11月と12月は空気が冷たく乾燥しているが富士山は他の月よりもよく見られる

投稿日時 - 2011-09-19 21:46:14

このQ&Aは役に立ちましたか?

0人が「このQ&Aが役に立った」と投票しています

回答(1)