こんにちはゲストさん。会員登録(無料)して質問・回答してみよう!

解決済みの質問

英語の時制について

現在、高校生です。

「私は5年間英語を勉強しています。」という文を英訳するときに、
I study English for five years.
I have been studying English for five years.
I continue to study Ebglish for five years.
I am studing English for five years.

「私は5年間英語を勉強していました。」という場合は、
I studied English for five years.
I have studied English for five years.
I continued to study English for five years.
I was studying English for five years.

また、「私が中国語を勉強し始めたとき、英語は5年間勉強していました。」という場合は、
I studied English for five years when I began studing Chinese.
I had studied English for five years when I began studing Chinese.
I continued to study English for five years when I began studing Chinese.
I had continued to study English for five years when I began studing Chinese.
I was studying English for five years when I began studing Chinese.

これらは、すべてOKなのでしょうか。

時制がいまいちよくわからず困っています。

よろしくお願いします。

投稿日時 - 2008-07-29 22:54:25

QNo.4213847

すぐに回答ほしいです

質問者が選んだベストアンサー

現在、高校生です。

「私は5年間英語を勉強しています。」という文を英訳するときに、
I study English for five years.
I have been studying English for five years.
I continue to study Ebglish for five years.
I am studing English for five years.

「私は5年間英語を勉強していました。」という場合は、
I studied English for five years.
I have studied English for five years.
I continued to study English for five years.
I was studying English for five years.

また、「私が中国語を勉強し始めたとき、英語は5年間勉強していました。」という場合は、
I studied English for five years when I began studing Chinese.
I had studied English for five years when I began studing Chinese.
I continued to study English for five years when I began studing Chinese.
I had continued to study English for five years when I began studing Chinese.
I was studying English for five years when I began studing Chinese.

これらは、すべてOKなのでしょうか。

時制がいまいちよくわからず困っています。

よろしくお願いします。
現在、高校生です。

【回答】

「私は5年間英語を勉強しています。」
この英文しかだめです
5年間勉強してきて、これからも勉強が続くという気持ちを出すためには、現在完了進行形にします(studyが動作動詞のため)

「私は5年間英語を勉強していました。」
これ以外はだめです
これからも英語を勉強するかどうかは分からないが、今まで5年間勉強してきた、と言いたい時は、現在完了形にします

「私が中国語を勉強し始めたとき、英語は5年間勉強していました。」
I had studied English for five years when I began studying Chinese.
これ以外はだめです
中国語を勉強し始めた時を基準に考えて、その時までに5年間英語を勉強していたのだから、過去完了で表現します

投稿日時 - 2008-07-30 05:26:55

お礼

ご回答ありがとうございます。

投稿日時 - 2008-07-30 06:23:29

このQ&Aは役に立ちましたか?

1人が「このQ&Aが役に立った」と投票しています

回答(1)