こんにちはゲストさん。会員登録(無料)して質問・回答してみよう!

解決済みの質問

この英文の意味(訳)を教えてください。

1.下記の和訳もしくは意味を教えてください。
It is crucial to question the assumption that for-profit health care institutions have special obligations to help subsidize care for the needy over and above their general obligation as taxpayers.

-----------------------------------------------
*下記の文は、全文の和訳は必要ありません*
質問
1.下記の文はどうしてalsoが入っているのでしょう?
2.また、Whenからの意味を教えてください。特に\'feed\'
Various factors influence voter preference in United States presidential elections, but perhaps none is so persuasive as a candidate\'s performance on nationally televised debates just prior to the election. Newspapers and television news programs generally attempt to provide thorough coverage of the debates, further augmenting the effect of good or bad candidate performances. In this way, the news media fulfill the traditional role of educating the public and enabling voters to make better informed decisions about elected officials.
However, the same media that bring live debates into millions of living rooms across the nation 【1.ここです→】also limit the availability of debate coverage by use of \'pool\' coverage.【2.ココです→】When typical pool situations arise, one of the major networks covers the event, and a \'feed\' is created so other broadcasters may have access to the same coverage.

何度考えても良く分からないため、
よろしくお願いいたします。

投稿日時 - 2007-08-28 23:25:13

QNo.3295526

すぐに回答ほしいです

質問者が選んだベストアンサー

It is crucial to question the assumption that for-profit health care institutions have special obligations to help subsidize care for the needy over and above their general obligation as taxpayers.

税金を支払うという一般的な義務 (税金の一部は貧しい人への補助として使われる) を超えて貧しい人に対し治療援助を助成する特別な義務が営利医療機関にはある、という仮定(が妥当か)を問いかけることは極めて重要である。

1.下記の文はどうしてalsoが入っているのでしょう?

the news media ............ ........... ........... ........... → 「ニュースメディアは ..... ということをやっている」
However, the same media ........... also ......... → 「しかし、同じメディアが ..... ということもやっている」

2.また、Whenからの意味を教えてください。特に"feed"

When typical pool situations arise, one of the major networks covers the event, and a 'feed' is created so other broadcasters may have access to the same coverage.

典型的な取材情報の共有が行われる場合、(CNN, NBCなどの)主要なネットワークの一つがそのディベートの取材・報道などの一切を取り仕切り、いわゆる「食いつき」(視聴者を引き込むための記事や番組)が作られる。そのため(共有情報を利用している)他の報道機関もそれと同じ記事や番組を利用することになるかも知れないのである。

投稿日時 - 2007-08-29 23:22:06

お礼

longrain様
1.否定がきてもalsoでつなげられるんですよねぇ。。。。こんなことも分からなかったなんて、お恥ずかしいです。
2.食いつきですか!理解できました。
一つの会社がディベートを独占し、他の報道機関が同じ内容しかつかえないと、その一つの意見しかでまわらないため、偏見を起こしてしまう可能性があり問題である、ということなのですかね!?って、最後までここに記載してないのにわかるわけないですよね・・・ すみません(笑)

本当にありがとうございました!!!!!

投稿日時 - 2007-08-30 16:55:31

このQ&Aは役に立ちましたか?

1人が「このQ&Aが役に立った」と投票しています

回答(1)